יום שלישי, 23 בנובמבר 2010

הדרכה מצולמת - תיקון וריטוש תמונות כמו המקצוענים - למשתמש המתחיל






לפני שאני ממשיכה עם המדריך הבא ב-windows movie maker, החלטתי לעשות אתנחתא קצרה ולהכין הפעם מדריך הקשור לעריכת וידאו, אבל לאמצעים העומדים לרשותנו ולא רק לתוכנה עצמה.
כולנו מכירים את תוכנת הפוטושופ ויודעים שמי שמקצוען יודע ויכול לעשות אתה פלאים. 
אבל מה לעשות שלא כולם למדו אתה תוכנה? ומה לעשות שגם לא לכולם יש כסף לקנות את התוכנה היקרה הזו רק בשביל תיקונים פה ושם?
אז יש תשובה! אתר www.pixlr.com מספק לכם ממשק, הדומה מאוד לתוכנת הפוטושופ, והמאפשר עם כלים דומים מאוד לעשות דברים נפלאים ובחינם, ואפילו מבלי להוריד את התוכנה אל המחשב שלכם.


אז בפעם הבאה שתצטרכו להוריד כמה פצעונים, אדמומיות או כל דבר אחר מתמונת פספורט, תמונה שרציתם להעלות לאינטרנט או תמונה שרציתם להשתמש בה בקליפ וידאו - אל תוותרו! יש פיתרון. בכמה דקות קצרות, תוכלו לעשות תיקונים מדהימים. אז קדימה! לעבודה!
ואחרי שתצפו בקטע הוידאו, אני ממליצה לרדת עוד קצת למטה בעמוד - לרשימת נקודות קטנות אך חשובות שכדאי לכם לזכור.




כדאי לזכור!
  1. כאשר אנחנו דוגמים נקודה  בתמונה על ידי ה-stamp tool, יש ללחוץ על מקש ה-CTRL + לחצן שמאלי של העכבר , ולעזוב. אחרת עם כל לחיצה, אנחנו למעשה רק דוגמים אזורים, ובעצם לא משנים כלום בתמונה.
  2. כדאי ומומלץ מאוד לבחור באזור שמאוד קרוב לאזור שרוצים לתקן, בשביל שהשינוי יהיה בלתי נראה
  3. לא מומלץ לדגום נקודה אחת בתמונה ואיתה לתקן איזורים שלמים.יש לזכור כל הזמן ללחוץ על CTRL+ מקש שמאלי של העכבר על נקודה קרובה, לעזוב, ללחוץ על הלחצן השמאלי בשנית (ללא ה-CTRL), ואז שוב לבחור נקודה חדשה ונקייה ולעשות את התהליך שוב-עד אשר נסיים את התיקון.
  4. כאשר משתמשים ב"פלסטר", אז לא צריך לדגום. ה"פלסטר"-אני מזכירה-משתמש באיזור שמסביב לנקודה שבחרנו, ולוקח ממנו את הגוון. לכן השינוי שלו פחות נראה לעין. זאת מכיוון שהוא לא ממש מכסה את האיזור, בניגוד ל-stamp tool, אשר מדביק נקודה בתמונה על נקודה אחרת.  לכן יש להשתמש במברשת רכה (שבאמצע היא מלאה ומסביב מתחילה להתפייד), ושגודלה מכסה את האיזור שבחרנו לתקן, ממש במילימטרים.
  5. גם ב-stamp tool יש להשתמש במברשת רכה ולא גדולה מדי, וזאת על מנת שהנקודה אותה אנחנו "מדביקים" על איזור אחר, תשתלב עם האיזור החדש שלה, ולא תיראה כאילו ממש לקחנו ו"הדבקנו" אותה. או בקיצור-על מנת שהשינוי ישתלב טוב ויהיה בלתי נראה ואמיתי, כדאי להשתמש במברשת רכה ויחסית קטנה (נו אז לא יכלת להגיד את זה ככה מההתחלה??? כנראה שלא...)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה